Kontakt ul. Jagiellońska 15, 85-067 Bydgoszcz
tel.: +48 52 585 34 50
+48 52 585 34 52
+48 52 585 34 53
fax: +48 52 585 34 51
e-mail: dziekwnoz@cm.umk.pl

PROCEDURA DYPLOMOWANIA od roku akademickiego 2022/2023

Szanowni Państwo, Nauczyciele Akademiccy, Studenci i Absolwenci Wydziału Nauk o Zdrowiu,

informujemy, że:

– procedurę nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu określa Zarządzenie 175  Rektora UMK w Toruniu z dnia 25 września 2023 roku   (346 KB)

– przygotowanie i wydawanie dyplomów oraz suplementów do dyplomów ukończenia studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu określa Zarządzenie nr 141 Rektora w Toruniu z dnia 30 września 2022 roku .

Prosimy o zapoznanie się z wyżej wymienionymi przepisami.

Zgodnie z § 75 Regulaminu studiów UMK w Toruniu do egzaminu dyplomowego można dopuścić studenta, który uzyskał zaliczenia, zdał egzaminy i zaliczył obowiązkowe praktyki przewidziane w programie studiów oraz uzyskał pozytywną ocenę z pracy dyplomowej w przypadku, gdy program studiów przewiduje obowiązek przygotowania pracy dyplomowej

  1. Wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu zawodowego, następuje na wniosek studenta, złożony nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem
  1. Student składa wniosek (elektroniczny) w USOSweb poprzez wypełnienie formularza, do którego należy załączyć skan oświadczenia podpisanego przez promotora (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 175 Rektora UMK w Toruniu. Skan oświadczenia należy dołączyć w USOSweb w zakładce: dla studenta/podania.
  1. W przypadku, gdy promotor w oświadczeniu nie zatwierdził tłumaczenia tytułu pracy na język angielski, wówczas na adres: weryfikacja@cm.umk.pl należy wysłać wypełniony załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 141 Rektora UMK w Toruniu z proponowanym tłumaczeniem tytułu pracy na język angielski, a następnie po weryfikacji korespondencję mailową w tej sprawie przekazać do dziekanatu Wydziału.
  1. Dziekan rozpatruje wniosek studenta w USOSadm.
  1. Pracownik dziekanatu wprowadza do USOSadm tytuł pracy, dane recenzenta i potwierdzony termin egzaminu dyplomowego.
  1. Nie później niż 7 dni przed wyznaczonym terminem:
  1. egzaminu zawodowego (część teoretyczna) dla kierunków: położnictwo, pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne,
  2. egzaminu zawodowego (część praktyczna) dla kierunku elektroradiologia,
  3. oraz nie później niż 3 dni  przed wyznaczonym egzaminem dyplomowym dla     kierunków: audiofonologia, dietetyka, fizjoterapia, zdrowie publiczne, terapia zajęciowa,
    • Student składa w APD (archiwum prac dyplomowych) elektroniczne oświadczenia, uzupełnia dane na temat pracy dyplomowej  zgodnie z 10 Zarządzenia nr 175 Rektora UMK, wgrywa plik pdf z pracą dyplomową i zatwierdza zmiany, aby dokumenty zostały przesłane do promotora.
  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek studenta, po uzyskaniu zgody Dziekana, egzamin dyplomowy może być przeprowadzony poza siedzibą Uniwersytetu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie Zarządzeniem nr 175 Rektora UMK w Toruniu.
  1. Po egzaminie dyplomowym pracownik dziekanatu uruchamia elektroniczną kartę obiegową.
  1. Student uzupełnia elektroniczną kartę obiegową w USOSweb (zakładka dla wszystkich/karta obiegowa) po rozliczeniu się z Biblioteką Medyczną oraz po uregulowaniu wszystkich zobowiązań finansowych względem Uczelni.
  1. Absolwent otrzymuje bezpłatny, ustawowy komplet dokumentów potwierdzających ukończenie studiów i uzyskanie tytułu zawodowego licencjata/magistra (oryginał dyplomu ukończenia studiów i dwa odpisy wraz z suplementami w języku polskim) bez składania wniosku o ich wydanie.
  1. Student/absolwent może złożyć wniosek w dziekanacie Wydziału i ubiegać się o odpis dyplomu wraz z suplementem w języku obcym (suplement do dyplomu z wykazem ocen wydawany jest w języku angielskim).
  1. W zależności od terminu złożenia przez studenta/absolwenta wniosku o dodatkowe odpisy dyplomu wraz z suplementem Uczelnia nie pobiera lub pobiera opłaty za wydanie dokumentów.

Bezpłatne wydanie dokumentów odbywa się:

Płatne wydanie dodatkowych dokumentów odbywa się:

             Wysokość opłat reguluje rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów.

  1. Odbiór dokumentów potwierdzających ukończenie studiów odbywa się przez absolwenta osobiście w dziekanacie Wydziału od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem środy) w godzinach od 10.30 do 14.30. Odbiór wyżej wymienionych dokumentów jest również możliwy przez pełnomocnika studenta/absolwenta upoważnionego notarialnie.